Kınarsın, bir daha yapmamasını söylersin… Fakat ihraç?

Askeri okullardan birincilikle mezun olanlara, mezun oldukları okulların psikoloji danışmanları, mezuniyet töreni öncesi özel ilgi gösterse iyi olur.

Son törende yaşananlardan hareketle bu tavsiyede bulunuyor değilim; daha öncesi de var.

En belirgin örnek Maltepe Askeri Lisesi’ni birinci bitiren Mehmet Ali Çelebi…

İsmi en çok genç bir teğmen olarak Ergenekon davaları sırasında duyuldu ama, sonrasında yaşadıkları bu günlerde tartışma gündemine giren ‘çifte yeminli teğmenler olayı’ açısından daha önemli.

Ergenekon sonrası siyasete CHP’den atıldı Çelebi; partinin yetkili organlarına seçildi, milletvekili de oldu. Beş yıl saflarında yer aldığı CHP’den istifasının ardından, kısa süre Memleket Partisi’ne uğradı ve oradan AK Parti’ye geçti.

Halen AK Parti İzmir milletvekili.

Ergenekon’la yolu kesilmemiş olsaydı, muhtemelen Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) içerisinde en üst rütbelere kadar yükselebilecekti.

Kuvvet komutanlıklarına atanan, Genelkurmay Başkanı olanların büyük bölümü, zamanında okudukları askeri okullardan birincilikle mezun olmuşlar arasından çıkıyor.

Liderlik özellikleri o zaman oluşuyor çünkü.

Geçen yılın kara, hava ve deniz harp harp okullarından birincilikle kız öğrenciler mezun oldu. Mezuniyet törenlerine katılıp diplomalarını veren Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, birincilerin kız öğrenciler olmasından ayrıca memnuniyet duyduğunu konuşmasında dile getirdi.

Diplomasını Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden alan Kara Harp Okulu birincisi Ebru Eroğlu şimdi ordudan atılma tehdidi altında.

Tören günü, her şey olup bittikten sonra, kılıçlarını kaldırmış mezunlara, daha geniş bir yemini ettirmesi ve “Mustafa Kemal’in askerleriyiz” sloganını attırması yüzünden…

Epey sonra, gizlice çekilmiş bir videoda, bu alternatif yeminin yaygınlaşmasıyla olaya tepkiler oluştu. Cumhurbaşkanı Erdoğan da, genç subayların tavrını sorgulayan bir açıklama yaptı.

Çok sayıda teğmenin ‘ihraç’ edilebileceği duyuruldu.

Harp okulları eğitimi o eğitimden geçen gençleri liderliğe hazırlama amaçlıdır. Gencecik teğmenler bulundukları görev yerlerinde birer lider olmak ve zamanı geldiğinde komutaları altındaki askerleri şehit olmaya hazırlamak durumundadırlar.

Bazıları kendilerinden yaşça çok büyüklere de komutanlık yapacaktır.

Sorunu başlatan videoda, okul birincisi gencecik bir kadın subayın, erkekli-kadınlı yeni mezunlara liderlik yaptığı görülüyor. Hiç kuşkusuz, TSK’nın savaşta da barışta da onun gibi subaylara ihtiyacı olacak.

Disiplinlik bir sorun var mı?

Yüksek Disiplin Kurulu konuyu görüşmeye değer bulduğuna göre olayda bir sorun bulunduğu anlaşılıyor.

Olabilir. Kısa dönem yedek subay eğitimimden biliyorum, basit sebeplerle bile, disiplin gereği olarak, aramızdan bir-iki geceyi nezarethanede geçirenlerimiz çıkmıştı.

Alternatif yemin de disiplin suçu teşkil etmiş veya öyle görülmüştür.

İhraç talebiyle kurula sevk, konunun en ağır cezayı gerektirdiği kanaatini yansıtıyor.

TSK, 2016 yılında büyük bir tasfiye yaşatan uğursuz bir olayla karşı karşıya kaldı ve bu sebeple kan kaybetti.

Kan kaybetmesine sebep olan olaydan sonra daha dikkatli olunması doğal.

Ancak, o olayı, saflarında yararlı hizmetler görebilecek, liderlik özellikleri bulunan değerleri gözden çıkarmaya kadar varan bir vehim unsuruna dönüştürmemek gerekiyor.

En başta Mehmet Ali Çelebi örneğini, bu sebeple, okul birincisi ruh halini daha iyi anlayabilmek için verdim.

Ergenekon yanlışlığının mağduru olmuş okul birincisi genç bir teğmen, siyasete atıldığında, kendisine yakın gördüğü siyasi partide aradığını bulamayınca, dehşetli eleştirilere aldırmayarak, karşısında yer alması beklenebilecek partiye yolunu düşürebiliyor…

Yolu kesilmese ve TSK içerisinde kalmaya devam etseydi, acaba nasıl bir komutan olurdu?

Disiplin suçu işlediği ithamıyla hakkında ‘ihraç’ mekanizması işletilen genç teğmen, Ebru Eroğlu, meslek hayatının henüz başlarında bir yol ayrımında.

“Mustafa Kemal’in askerleriyiz” sloganı yüzünden mi ihraç edilecek, yoksa bir yıl önce metinde değişiklik yapılmasa zaten edilecek bir yemini tekrarlattığı için mi?

Kılıç şakırtıları arasında yapılan yemin hoş görülmediği için mi?

İyi de, bunların hangisi ‘ihraç’ için yeterli sebep olabilir?

[Daha sonraları TSK’nın tartışmaya açılmasıyla itibarının zedelediği gibi başka gerekçeler de ileri sürüldü ama…]

Karar verecek olanlar, tartışmalardan ve sosyal medyadaki kabartılı itiş-kakıştan etkilenmeden, konuyla doğrudan ilişkili bu tür sorulara cevap aramalıdır.

YORUMLAR (244)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
244 Yorum
  • kadriye / 21 Kasım 2024 15:37

    Ne yani onlar mustafa kemalin askerleride diğerleri kimin askerleri acaba?Burada kasıtlı eylem sözkonusu.yeter artık mustafa kemali artık rahat bıraksınlar.Bu ülke ne çektiyse bu askeri vesayet yüzünden çekti.herkes haddini bilecek.bence en ağır cezaya çaptırılmaları gerekirki, bir daha bu tip eylemlere kalkışmasınlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • ahmet / 20 Kasım 2024 13:21

    yazınızdan asker olamın ne demek olduğunu, disiplin kavramının askeri karşılığını, ve de bizim tarlayı sürmeye çalışanların bu adamları ne kadar kuşattıklarını, ayrıca böyle bir karar alınmaz ise önümzdeki dönem teğmenlerin neler yapacağını bilmediğinizi düşüyorum. yoksa biliyor musunuz?

    Yanıtla (1) (0)
  • Turgut / 20 Kasım 2024 12:27

    Türk ordusunun temeli disiplindir. Bugüne kadar yapılan darbelerin tamamı Atatürk maskesiyle yapılmıştır. bunlar cuntalaşmış - çeteleşmişlerdir. bunlar düşmana karşı ,pkk ya karşı, teröre karşı savaşmaz, terörü bile destekler bu hainler. bunlar ellerine geçen ilk fırsattda fetöcüler-27 mayısçılar- 12 eylülcüler gibi halkın seçtiklerini hedef alırlar. bunlar halk düşmanıdır. atın bunları ordudan.

    Yanıtla (2) (1)
  • terho / 20 Kasım 2024 09:29

    Bu kızda git sin CHP milletvekili olsun asker olması şart mı?

    Yanıtla (1) (2)
  • KARAR OKURU / 19 Kasım 2024 14:04

    Eskiden askerler kendilerini milletin üstünde bir zümre olarak görürlerdi. Bu anlayış yıkıldı derken tekrar hortladığını görüyoruz. Yani siz bizim yemin metnimizi değiştiremezsiniz biz bildiğimizi yaparız diye sivil iradeye meydan okuyorlar.

    Yanıtla (16) (15)
  • Okur / 19 Kasım 2024 18:59

    Öyle değil! siz, Türk ordusunu ve askerini kendinizden bir parça, canınızı, malınızı, ülkenizi koruyan bir kurum olarak görmüyorsunuz. Mesele budur. Nankörlüktür.

    Yanıtla (14) (2)
  • Matrakçı... / 19 Kasım 2024 21:10

    18:59..TURK ORDUSU Turk Milletinin parçasıdır en güvenilen göz bebeği gibi bir kurumdur ama suslistimal edenler vardı..Başörtüsü ile alınmayan Şehid Anneleri vardı..Milletin temel değerlerine mesafeli olan bizi anlamaz..Türk,,, Musluman olarak Şan,Şeref sahibidir..Tarih boyu .Kuru gürültü ile uğraşmadi .Milletine sırt dönen kaybeder..Mehmetçik ismi boşuna verilmedi..!...

    Yanıtla (1) (0)
  • Mustafa / 19 Kasım 2024 21:33

    Okur'a cevap : Bu millet işini yapan askeri peygamber ocağı olarak bilir ve bağrına basar, ancak yakın tarihimizde olduğu gibi asker (komuta kademesi) teröristle değil, tarikatla, cemaatla uğraşırsa, İsraili, yunanı, haçlıyı, siyonisti vatana karşı tehdit görmez bunun yerine dindarları tehdit olarak görürse elbette o askere sevgi beslemez.

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 19 Kasım 2024 22:31

    milletin de pek matah bir şey olmadığı net anlaşıldı.

    Yanıtla (1) (0)
  • muzaffer / 19 Kasım 2024 23:57

    Aynı yemin ordunun başka birimlerinde halen resmi yemin olarak yapılmaktadır. Bunu görmeyerek illaki asker düşmanlığı, ordu düşmanlığı yapacaksın.

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 19 Kasım 2024 23:52

    Eskiden " genç subaylar rahatsız" olurlardı, şimdi ise " Yaşlı dinozorlar rahatsız" olmaya başladı nedense...

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 19 Kasım 2024 23:26

    memleket pahalılıktan yanıyor, mutfakta yangın var, yenidoğan çetesi bir taraftan vuruyor, yakası açılmadık yolsuzluk kanalizasyonları patlıyor ama konu bu değil konu korsan yemin eden teğmenler.

    Yanıtla (1) (1)
  • M.Recai Turan / 19 Kasım 2024 23:02

    Ülkemizin birliginin, bütünlüğünün ve geleceginin temeli ve teminatı olan ordumuz perisan ediliyor Hızla kan kaybediyor.Son Türk devletin sonuna yaklaşıyoruz. Suclu olanlar genc ve idealist tegmenler degil, bu andı kaldıranlar ve tegmenlere lzln vermeyip onları yola itenlerdir.Ama kimse bunun uzerinde durmuyor.YAZIK. Böyle devam ederse Atatürk düşmanlari son Türk devletini kaybettirecek.

    Yanıtla (1) (1)
  • Mustafa / 19 Kasım 2024 14:02

    Sorun şu ki; Atatürkçülük adı altında bu milletin dinine, değerlerine ve dindarlara düşmanca hisler beslenip, müslüman halkı en büyük tehdit gören patolojik anlayışın ürünü olarak bu kılıçlar çekilmiştir. Sayın Koru' da bunu pek ala bilmektedir. Bunu 60-80 darbelerinden, 28 şubattan, e muhtıradan gayet iyi biliyoruz. O halde bu hastalıklı ruha engel olunmalıdır.

    Yanıtla (6) (15)
  • Okur / 19 Kasım 2024 19:12

    Bildiğiniz bir şey yok. O kılıçlar Ülkemizin düşmanlarına karşı çekilmiştir. Siz de kendinizi o düşmanlardan sayıp gocunuyorsanız. O zaman şikayet etmekte haklısınız. Darbeler dindarlara karşı yapılmamıştır. Asker düşmanlığınızın sebebi buysa yazık size..Darbeler, Siyasetçilerin sorumluluk almayıp, bilgisiz ve kötü niyetli olarak devleti işlemez hale getirdikleri, milleti birbirine düşman ettikleri, ülkenin huzuru ve varlığı tehlikeye düştüğü ve başka çare kalmadığı için yapılmıştır.

    Yanıtla (17) (6)
  • Okur / 19 Kasım 2024 22:34

    Bi bitmedi paronaya larınız… şu hassasiyetinizi ülkeye giren neidüğü belirsizlere, tacizciye, tecavüzcüye, kadın katillerine, hırsıza da gösteremediniz

    Yanıtla (2) (0)
  • Yar / 19 Kasım 2024 19:20

    Ergenekona yanlışlık diyen bir fehmi koru. Yazıkkk...

    Yanıtla (6) (4)
  • Matrakçı... / 19 Kasım 2024 20:55

    Ergenekon Türk Milletinin ocağıdir..Hep vardır...!. İç politika üstü konudur..

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 19 Kasım 2024 22:07

    Ne deseydi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Tunç / 19 Kasım 2024 21:40

    Hükümete karşı kemalist bir hareket . Yüksek disiplin kuruluna gitmesi isabet olmuş. Buradan ihraç kararı çıkması gerekir. Ama bu ihracın Cumhurbaşkanı tarafından affedilmesi çok iyi olur. Gençlerin kalbini kazanmak ve kötü niyetli provokatörlerin hesabı yıkılmış olur. İhraç olması durumunda sahte kahraman üretilmiş, fırsatçıların ekmeği yağlanmış olur. Devlet serttir. Taviz vermez ama babadır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Yasar / 19 Kasım 2024 21:38

    Kendi silahlı kuvetlerinden korkan tırsan ceberrut bir devlet yönetimi sokakda cebinde cakı cıksa bu cakıyı niye neden taşıyorsun bunu kime karşı kullanacaksın izahı bu maledesef gelinen nokta burası söyleyin kardeyşim reisin askerleriyiz diye başlasınlar

    Yanıtla (0) (0)
  • Sedat F. / 19 Kasım 2024 21:27

    Savunma Bakani ,"Tek Adam rejimine" teslim olmus. Tegmenler umurunda degil, tek gayesi makamini baskasina kaptirmamak..Erdogan'nin emrini yerine getirecek..

    Yanıtla (0) (0)
  • okuyucu / 19 Kasım 2024 10:20

    Fehmi bey, siz de böylelikle saçmalama hakkınızı kullanmış oldunuz, böyle ciddi bir olayı bu kadar basit bir şey gibi sunmanızı tebrik ediyorum, dünyanın hiç bir yerinde asker böyle başkaldırı yapacak ve sadece uyarı alacak, böyle bir şey olmaz. Eski zaman olsaydı, hemen kelleleri vurulurdu. Bu zamanda ihraç en hafif cezadır.

    Yanıtla (1) (8)
  • HAYRETI MUCIP / 19 Kasım 2024 21:24

    Bir yazarın görüş ve düşüncelerini belirtmesine 'saçmalıyorsun' demek hangi saygı ve nezakete sığar acaba !

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19 Kasım 2024 14:32

    Bir subayın iki defa mareşal olduğu söylenir. Birincisi gerçekten mareşal olduğunda, diğeri ise harp okulunu bitirip teğmen rütbesi taktığında. O teğmen rütbesi takıldığı gün dünya umurunda olmaz teğmenin. Yapma denildiği halde yapar, gem vurulamaz bir duygu içindedir. "Teğmendir, ne yapsa yeridir" diye bir anlayış vardır orduda. O yüzden iyi bir nasihatla kapatılacak konu nerelere getirildi. Siyaset ordudan elini çekmelidir,

    Yanıtla (5) (3)
  • Türkcan / 19 Kasım 2024 16:21

    Atatürkün gençliğe hitabı var. Çünkü cesaret gençlikte vardır. Teğmenlerde genç insanlar. Mevki makam para pul onlarda geçmez. İdealizm onlar için her şeydir.

    Yanıtla (0) (0)
  • La havle / 19 Kasım 2024 20:47

    Saflar yaşlılar saf beyinlerini bu milletin 1000 yıllık şanlı tarihine karşı dolduruyor, onlarda gençlik heyecanı ile gaza geliyorlar ama tamamen başkasının aleti olarak.
    Gençleri yetiştiren ak saçlı proflardır, yoksa beyaz saçlı ihtiyarları yetiştiren yönlendiren yeni yetme delikanlılar değildir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hcan / 19 Kasım 2024 20:43

    İnsan
    Namaz
    Kılan i atarmi
    Yahuuuuu

    Yanıtla (0) (1)
  • La havle / 19 Kasım 2024 18:54

    Laiklik ve atatürkçülük batıya uyum iç dizayn için ihdas edildi, dolayısı ile öze dönüş davasında olanlaradır o kılıçlar.

    Yanıtla (4) (2)
  • Niğde / 19 Kasım 2024 14:32

    Emre itaatsizliğin arkasındaki düşünce yapısına bakalım ona göre bu teğmenlerin suçlu olup olmadığına karar verelim organize yapılan işlere hata denilmez.

    Yanıtla (6) (3)
  • Okur / 19 Kasım 2024 18:53

    RTE konuşuncaya kadar kimsenin ağzından bir şey çıkmadı. 15 gün sonra, Ordudan atacağız, temizleyeceğiz. dedikten sonra hepiniz cellat kesildiniz maşallah.

    Teğmenleri dinlediniz mi?

    Önce öldürüp sonra nişan almak değil mi bu?

    Yanıtla (13) (1)
  • bad man / 19 Kasım 2024 15:16

    Sayın Koru, o kılıçlar kime kalktı?

    Yanıtla (6) (12)
  • Karar Okuru / 19 Kasım 2024 15:42

    Kime kalktı bad man? Siz cevaplayın.

    Yanıtla (0) (0)
  • xx / 19 Kasım 2024 16:17

    kötü adamalara olmasın...!

    Yanıtla (1) (1)
  • Izmirli / 19 Kasım 2024 17:58

    Yeminin kendisinde açıkça söyleniyor o kılıçların kime kalktığı…

    Yanıtla (6) (0)
  • Vatandas / 19 Kasım 2024 18:53

    Ülkeyi kurtararak devleti kurana kalkmadı herhalde...

    Yanıtla (1) (0)
  • Vatandas / 19 Kasım 2024 18:51

    Unutmamak gerekir ki Atatürk ülkemizi düşman boyundurugundan kurtaran ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti ni kuran kişidir.Su anda merhumdur.Siyasetci değildir.partici değildir.kimseye zararı ve faydası olabilecek değildir.Genc teymenler bir hata yaptı diye onun geleceğini yok etmek mi gerekir?Aynı söz de başkasının adı geçse yine aynı mı olurdu?

    Yanıtla (1) (0)
  • Muhammet topcu / 19 Kasım 2024 18:43

    Fehmi bey askerde her istediğini her yerde yapamazsın bunu en iyi siz bilirsinizki bu teğmenleri birileri dolduruyor

    Yanıtla (1) (3)
  • Sedat F. / 19 Kasım 2024 14:47

    Bu ülkeye Fetullah Gülen'nin askerlerinden onlarin "isbirlikcilerinden" zarar geldi.Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün askerlerinden bu ülkeye zarar gelmedi,gelmez..

    Yanıtla (13) (4)
  • Fatih / 19 Kasım 2024 17:05

    Son 15 temmuz hariç ( o da Atatürkçü düşünceler kullanılarak yapıldı) bütün darbeler Atatürkçülük adına yapıldı. En büyük tehlike sizsiniz.

    Yanıtla (3) (4)
  • Adsız / 19 Kasım 2024 18:43

    Bu ülkede defalarca darbe yapıldı. Darbeyi yapanlarda askerdi.

    Yanıtla (3) (1)
  • Adsız / 19 Kasım 2024 18:33

    Sayın koru,yazınız da :Harp okulu verdiği eğitimin amacı,öğrencileri liderliğe hazırlamaktır diyorsunuz .Bu yanlıştır .harp okulunun amacı vatanı savunmak galerisi ile asker yetiştirmektir. Bu askerlerinde en son ulaşacağı makam genel kurmay başkanlığı dır .Ötesi yoktur .

    Yanıtla (2) (0)
  • Bekir uney / 19 Kasım 2024 18:15

    Sayın Akyol Evet başarı ile mezun oldu.Mensubu olduğu kurumu tanımadan nasıl görev yapabilirler di.Ben Atatürk cuyum diye söylüyor vatan için cakilacak bir çivi ye hayır diye bağırıyor.Ataturk karada denizde ve havada ilerleyin ki muasır medeniyet ulaşın dediği bir gerçeği gotemiyorlar.Cok örnek varda.Bogaz köprü leri şu an bu köprüler olmasa ulaşım nasıl olurdu.Evet herkes siyaset yapmalı ama başta marsimiza ve bayrağımıza askerimize polisimize saygılı olup sahip çıkmalı sahip çıkmadığı gibişun

    Yanıtla (1) (1)
  • Misafir / 19 Kasım 2024 17:58

    Devletin başına kılıç çekilmiştir ihraç etmek yetmez tutuklanmaları gerekir

    Yanıtla (1) (6)
  • Mehmet Hatipoğlu / 19 Kasım 2024 17:28

    Acaba diyorum olayın tarafları bile bu kadar masum gösterebilr mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • DUMAN / 19 Kasım 2024 11:43

    Mustafa Kemal'de ordudan ihraç edilmişti. Üniformasını bir müddet çıkardı. Bu onun için son değildi. Mareşal ve TC. orduları Başkomutanı olarak yaşamı neticelendi.

    Yanıtla (11) (0)
  • Filozofun Feylosofu / 19 Kasım 2024 17:25

    Vaaoovvvv demek hazırlık var marsa.Hayırdır canın 15 temmuz dayağı mı çekti yine?

    Yanıtla (1) (2)
  • La havle / 19 Kasım 2024 00:28

    Fehmi bey laiklik ve Atatürkçülük halkın inanç ve değerlerini bertaraf etmek için kullanılan bur maske bu maskenin radikal bir pratikle bertaraf edilmesi lazım, 100 yıldır etkili birileri açıktan islam karşıtıyız diyemedikleri (çoğu zamanda açıktan, 28 şubatta olduğu gibi ) için işte laiklik ve atatürkçülük maske ve hamaseti ile hala halkın inanç ve kutsallarını düşman unsurları statüsünde değerlendiriyor görüyorlar cahil gençleride egolarını okşayarak bu meşum emellerine alet ediyorlar,

    Yanıtla (24) (111)
  • Etem / 19 Kasım 2024 01:25

    Bıktık şu sizin “halkın inanç ve kutsallarına düşmanlık” teranenizden. İnanç ve kutsallarınızı siyasete alet etmediğiniz sürece size karışan yok. Bugün demokrasiye, hukuka, ifade özgürlüğüne, liyakate yapılan düşmanlıklara da bir diyeceğin var mı?

    Yanıtla (91) (19)
  • Adem / 19 Kasım 2024 05:29

    Halkın inanç ve değerleri dediğiniz mahallede yetiştim büyüdüm. O inançlara ve değerlere de inandım dikkat ettim. Sonuçta kendimi salak gibi görüyorum. İnanç değer denilen şey sadece paraymis ve paradan daha değerli para uğruna feda edilmeyecek hiç bir şey olmadığını yaşayarak gördüm. Ne olursunuz inanç ve değer demeyiniz. Sayın editör yayınlayiniz. Belki hakkımda dava açılır da düşünce suçlusu diye yurt dışına iltica edebilirim.

    Yanıtla (16) (3)
  • La havle / 19 Kasım 2024 05:31

    Evet kemalist düzenin tam tasfiyesine en büyük engel saydığınız "demokrasiye, hukuka, ifade özgürlüğüne, liyakate yapılan düşmanlıklar" gibi insanı zaaflar üstüne pratikliğini devam ettiriyor, zaten beklediğiniz kalite idarecilerde olsaydı çoktandır kemalist sistem pratikliği tam sona erdirilmişti.

    Yanıtla (3) (9)
  • Osman / 19 Kasım 2024 08:22

    Bıkmayacaksın. Saygı duymayı öğreneceksin.

    Yanıtla (9) (4)
  • Karar Okuru / 19 Kasım 2024 08:27

    Hadi canım, öyleyse niçin bu zamana kadar TSK'de Allah rızası için cuma namazına olsun giden bir general yoktu? Bu mantıklı mı? TSK'daki subayların her dini aktivitesini gericilik ve dini siyasete alet etme hareketi olarak görüp ihraç ederken hiç vicdanınız sızlamıyordu ama. Kaç kişi bu nedenle ihraç edildi biliyor musunuz?

    Yanıtla (11) (19)
  • Okur / 19 Kasım 2024 10:17

    Etem’e: Sizn Atatürk simsarliginizdan, Atatürk tuccarliginizdan, laikçilik teranelerinizden ve bunların arkasına saklanarak Islam ve Musluman düşmanlığı yapmanızdan artık gına geldi...Dönup bi kendinize bakın

    Yanıtla (15) (23)
  • okur / 19 Kasım 2024 14:46

    Keskin sirkenin küpünedir zararı, bilesin.

    Yanıtla (1) (1)
  • ramazanergül / 19 Kasım 2024 15:55

    Afganistan İngiliz hakimiyetindeyken Atatürkün dostu Emanullahhan, onun desteğiyle bağımsızlığı sağladı. Ama bugün, Afganistanda Atatürk'ün ve Emanullah han'ın esamesi bile okunmaz. Yani, Atatürkü silmek için talibani bir yönetim şarttır. İsteyen bir aylığına oraya turist olarak gitsin. Laikliğe tepki gösterip yurtdışına giden M. Akif'in Mısırdan Türkiye'ye geldiğinde söylediği gibi "Cehennemden geliyorum, Dinde, İmanda buradaymış meğer" diyeceğine eminim.

    Yanıtla (7) (0)
  • Filozofun Feylosofu / 19 Kasım 2024 17:16

    Başıbozukluğa ve disiplinsizliğe mi? Diğer yüz kişi de çıkıp inönünün skerleriyiz deseydi,diğer yüz kişi de çıkıp bayarın askerleriyiz deseydi ne olacaktı? Savaşacaklar mıydı?!

    Yanıtla (2) (0)
  • Filozofun Feylosofu / 19 Kasım 2024 17:19

    Siz de inançsızlığınızı ve kutsala düşmanlıklarınızı alet etmeyin o zaman! Açık açık söyleyin atanızın PRİMAT olduğunu...

    Yanıtla (0) (2)
  • okur / 19 Kasım 2024 18:46

    Bu nasıl cümle,başı yok sonu yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ena / 19 Kasım 2024 01:48

    Atatürk bu devletin kurucu önderidir. Laiklik ise anayasasında yazan temel ilkelerinden biridir. Nasıl bir radikal pratikle bertaraf edeceksiniz ,hodri meydan bir görelim bakalım.Cumhuriyetin ilan edilmesi ve laik devlet bir zorunluluk olarak olarak ortaya çıkmıştır. Teslim olmuş bir saltanat artık devletin başında kalamazdı ve yüzlerce yıldır devletin içine sızmış tarikat yapılanmaları devleti zayıflatıyor ,ülkenin ilerlemesini engelliyordu. Fetö gibi, bu halka esas düşman bu zihniyettir.

    Yanıtla (59) (12)
  • La havle / 19 Kasım 2024 05:24

    Erbakanin bir lafı vardır, bu kesin, "tatlımı olacak...mi olacak " bu millet tatlı olarak bu pratiği er yada geç gerçekleştirecek, ki ak parti ve reisini 22 yıldır tüm kusurlarina rağmen başına taç ediyor, o pratik için seçtik ama dünyevi saltanat ve iktidar bazı zayıf kesimi bu pratiği tam gerçekleştirilmesini geciktiriyor. Hem korkmayın allahtan başka hiçbir ilah yoktur. Sizde gereksiz heyecan ve asabiyetinizi kenara bıraksanız inadinizdan vaz geçseniz sizde bizde daha fazla yorulmadan.

    Yanıtla (3) (10)
  • Kışlalı / 19 Kasım 2024 07:31

    Kurucu anayasamızın dini islamdı. Henüz laiklik yokken. Biz müslümanız.

    Yanıtla (6) (9)
  • KARAR OKURU / 19 Kasım 2024 12:20

    Evet. Doğru. Laiklik ladinilik gibi ülkede. Bütün dini değerlen hoyratça hırpalandı. Ve günümüzde bike hala hala ve hala laiklik diyorlar. Vazgeçmiyorlar. Yani diyorlar ki biz chp olarak seçimle veya darbeyle iş başına gelirsek huyumuzdan vazgeçmeyecek kaldığımız yerden dinini yaşamaya çalışanlara kan kusturmaya devam edeceğiz. Siz hele bir bizi bir seçin.

    Yanıtla (2) (9)
  • A.Derin / 19 Kasım 2024 19:06

    Bugün, hala bu kafada bir gazete okuru olduğuna inanamıyorum. Siz nasıl bir kapalı kutuda yaşıyorsunuz, çevrenizde sizden farklı düşünen hiç mi insan yok, kim sizin dinimize, inanisiniza karisiyor veya ilerde karisacagi kanısını veriyor, gerçekten bu samimi düşünceniz mi provokasyon mu yapıyorsunuz bilemedim..

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 19 Kasım 2024 19:19

    Laikliğe, Ladinilik (dinsizlik) demek, halkı kin ve nefret suçuna alenen tahrik etme suçudur. Düşmanlık yaratır. Yapmayın. Yamyam siyasetçilerinize uymayın!

    Yanıtla (4) (0)
  • Bozkurt / 19 Kasım 2024 21:43

    Kimliğinde İslam yaziyordu şimdi yazmıyor sen dinden mi çıktın.Musluman olman için anayasa yada kimlikte yazması yeterli mi..Bu seni kurtarır mı.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okunur / 19 Kasım 2024 03:07

    22 yılda FETÖ Kumpasları dahil her yol denendi bitirilemedi. Aksine daha da güclendi. Atatürk Cumhuriyeti ile yaşamak hakkımızdır. Atatürk’e saygımız sonsuzdur.

    Yanıtla (13) (3)
  • İlkokullu / 19 Kasım 2024 06:54

    Milletin inanç değerlerine düşman olmak suç mu ki?

    İnançlılar inançsızlığa, inançsizlar da inançlılığa düşmandır zaten, doğal olarak böyledir yani. Fakat bunu şahsileştirerek düşmanlık beslemek medeni hukuka göre suç.

    Yanıtla (2) (1)
  • Dokuzuncu köy / 19 Kasım 2024 07:21

    La havleye; inanç ve değerlerin nasıl yerle yeksan edildiğini açıkca itiraf etmişsin. Söz de Allah korkusu olanların yaptıkları ayan beyan göz önünde iken dünya malı ve şahsi ikballeri için birbirine darbe yapanlar acaba hangi inan ve değerlere sahipti ? Haram rızk ile geçinmek için trolluk yapmak bilgelik yapmakmış galiba

    Yanıtla (5) (1)
  • Hacivat / 19 Kasım 2024 07:38

    Biz Asâkir-i Mansûre-i Erdogan deselerdi, ne gocunurdun, ne de laikligin gercek manasini bilmeden mazlumculuk oynayip la havle demezdin. Su söyledigin son cümleyi malesef muhafazakar bilinen ülkeyi yöneten partinin de yaptiginin farkinda olmaman baska esef verici konu

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 19 Kasım 2024 08:31

    Yorumları görünce insan gerçekten hayret ediyor. Vay be, meğer ne kadar Kemalist ve ulusalcı varmış Karar Gazetesi okuyan. Kendi okudukları sözüm ona özgürlükçü gazetelerde yorum yazamadıkları için mi acaba? Bence kendi gazetelerine baskı yapsalar da öfkelerini boşaltabilecekleri en azından kendilerine yakın başka bir mecra bulsalar. Hatta biz de o gazetelerden başka gazete okumayanlara yorumlarla kendi düşüncelerimizi anlatabilsek. Ama nerdeee o yürek.

    Yanıtla (6) (20)
  • Okura / 19 Kasım 2024 10:05

    Sadece bir örnek.
    Maaşı bizim vergilerimizle ÖDENEN trt.7-24 erdoganı konuşurken oy verdiğimiz,chp yi
    7-24 eleştiriyor işin aslı nedir diyede bir chp.li nin görüşü alınmıyor. Yandaş medya göre ülke londra miami paris.
    Ama gerçekler ank çin çin (!)

    Yanıtla (15) (2)
  • Hikaye / 19 Kasım 2024 10:25

    Bu millet ulusal bütünlükten yana ve cumhuriyetçi.Sahi siz kimsiniz ve hangi sapkın ideoloji taraftarısınız?Sakın İslam'ı bu hainliklerinize bulaştırmayın.Bu din sizin gibilere 100 gömlek fazla gelir.

    Yanıtla (4) (1)
  • Önce HZ.ÖMER adaleti / 19 Kasım 2024 09:15

    Döner ekmek yok ayran yok,
    Otobüsle alıp götürme yok
    TÜRK halkı 10 kasımda Akın,Akın ATA'sına koştu ....
    Konuşsalar ya eyy Müslüman lar neden sesiniz duyulmuyor, yoksa Uygur TÜRK diye ümmetten mi sayılmıyor?
    #DoğuTürkistanKanAğlıyor
    ????????????

    Yanıtla (18) (4)
  • 2 / 19 Kasım 2024 09:54

    Doğru bşr tespit. Diyemediklerimizi demiş söyleyemedijlerimizi söylemişssiniz. Teşekkürler. Fehmi Koru sanırım darbe kokusu almış da gardını alıyor zarar görmemek için. Bu teğnemler hala bu davranışlar içindeyse asker hala darbe de yapabilir demektir. Allah ülkemizi böyle bir tehlikeden korusun.

    Yanıtla (3) (3)
  • Bozkurt / 19 Kasım 2024 10:10

    Vay be radikal olarak Atatürkçülerin hertarafı lazımmış. Biraz açar mısınız, hepsini işten atıp idamı geri mi getirsinler

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur yazar / 19 Kasım 2024 11:06

    Halkın inanç ve değerleri farklı farklı. Bir kısım halkımız örneğin inançsız. Ordu sadece inançlı insanların ordusu değil. O yüzden orduyu siyasetten ve tabii dinden ayırmak gerekiyor. Ordu sadece inançlıların değil inançsız vatandaşların da ordusu. Ordu içinde inançlılar dolduğu gibi innaçsızlar da olabilir. Ama bunu sloganlarla ifade etme yoluna gitmişlerse ihraç edilirler. Ordunun disiplin kuralları daha net olursa yapılan işlemler de siyasi muamelesi görmez.

    Yanıtla (1) (0)
  • Matrakçı... / 19 Kasım 2024 14:54

    00:28 Feto'nun en BÜYÜK MOTIVASYONU ve hipnozu Dini kullanmak idi..!..Bunu hepimiz coook iyi biliyoruz. Evet bazıları tarafından dayatılan Atatürkçülük ve Laikçi zorba kafa vardı.! .İki yanlış BIR DOGRU ETMEZ..Ne emin yalman yobazlık vb motivasyonu ne de fesli vb yobazligi bize lazım.....İslam Ahlak ve Aklı önemser.. biri olmazsa, olmaz..!...

    Yanıtla (0) (1)
  • okur / 19 Kasım 2024 17:14

    bir hırsız yeşil şal örtmekle meşhur olursa, ahali yeşile de düşman olur. anlayana sivrisinek saz. ben bir imam hatipliyim. fetocu filan da değilim. akp iktidardan düşünce çok sevineceğim. çünkü bu ülkede din istismarcılığı çok büyük mevzi kaybetmiş olacak. islam adına güzel bir gelişme olmuş olacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Nurettin yılmaz / 19 Kasım 2024 00:53

    İlçe kaymakam odasında : büyük boy bir Atatürk resmi, ve yan tarafında büyü boy bir Tayyip Erdoğan resmi görünce, biraz dikkatli baktığımı gören İlçe kaymakamı: Kılçdaroğlu C.başkanı olursa Tayyip Erdoğan resmini kaldırıp Kılıçdaroğlu resmini koyacağını söyledi.
    Benim için devlet dairelerinde tek fotoğraf yeter: M.Kemal Atatürk .

    Yanıtla (17) (4)
  • Filozofun Feylosofu / 19 Kasım 2024 17:09

    Elinde süpürge de olmalı dimi

    Yanıtla (1) (1)
  • atif / 19 Kasım 2024 15:53

    kimse hainlerin yuzunu yikayamaz..amasiz fakatsiz bu capulcular suclu ve neticede pisman da degiller imis..
    hukumet cakma disiplin kurulu toplayip sonra hicbirini atmadan kapatacak
    hepsini asmalari sart..

    Yanıtla (0) (2)
  • hateml / 19 Kasım 2024 15:34

    aha şuraya yazıyorum,genç teğmenler için ihraç çıkmayacaktır.çünki artık akp ve liderlik atatürkçülük gömleğini terziye sipariş olarak verdiler..

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Erzincan / 19 Kasım 2024 14:55

    Ülkeyi yönetenler içeriyle uğraşa dursun. ABD Ukrayna’ya NATO da kullanılan balistik füze verme kararı aldı. Rusya bir saldırı durumunda tüm NATO üyelerini suç ortağı göreceğini ve nükleer silah kullanma kararı aldı. Soğuk savaş döneminde Küba’ya karşı NATO Türkiye’yi öne çıkardı. Yani ilk cephe. Onun İçin solcular NATO ya hayır! Diye çırpınıyordu. Biz yine meleklerin cinsiyetini tartışıyoruz. Yemini öyle etmiş böyle etmiş... basit bir şey. Putin dostum deyip uyuyacak mıyız? Neden sessiziz.

    Yanıtla (4) (2)
  • karar okuru / 19 Kasım 2024 14:21

    Anayasanın başlangıç bölümünde Atatürk milliyetçiliği var. bu varken, Teğmenlerin 'Mustafa Kemalin askerleriyiz' demesinde ne sakınca var ki?

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali Çakır / 19 Kasım 2024 14:02

    Askerlikte disiplin edastır. Bunun önü alınmazsa sonuç nası olur siz daha iyi bilirsiniz. Yazık ki yazar tarihten ders almamış
    Ama işine öyle geliyor. Biraz omurgalı olmak lazım.

    Yanıtla (1) (2)
  • abdullatif / 19 Kasım 2024 11:20

    Hıyanet, Ticaret ve ibadet takımı dediler hepsini attılar. Devlete kılıç çeken ve ihmali olan herkes atılmalıdır. 3- 5 olmaz Orası devlete millete kılıç çekilecek yer değildir.

    Yanıtla (8) (32)
  • cumartesi / 19 Kasım 2024 12:14

    ettikleri yemini bir daha.. dikkatlice okuyun bakalım..
    o kılıçlar kime çekilmiş.. millete mi.. düşmana mı..

    Yanıtla (9) (2)
  • Fena / 19 Kasım 2024 13:11

    Sayın bayım umarım gelecekte yürekli cesur, biri gelir, bu yağma rejimine kıyısından köşesinden, bulaşmış, bulaşmayarak irtibatlı olmuş ne kadar kadın erkek varsa hepsinin cezasını verir. Bakalım o zaman böyle konuşacak mısın? Adalet adalet diye mi bağıracaksın

    Yanıtla (5) (3)
  • Matrakçı... / 19 Kasım 2024 13:22

    Asker demek KILIC DEMEKTİR..Disiplin içinde ve özgür irade ile !.,,fakat bu olay ciddi ikaz ile kapanabilir. ...Emre itaatsizlik var bu dogru.!..kabul edilemez bu davranış. ..Ezan,Namaz blie vakitsiz okunmaz ve kılınmaz.!..okuyan ikaz alir olmadı cebren engellenir.....Feto olayı ile alakası yok bu konunun o tamamen örgütlü,sinsi,kalleş olup,,Türk Milletinin varlığına hiyanet içinde olanların davranışı idi..Sanırım Türk Milletinin çoğunluğu bu Tegmenlere olumlu bakar..!..

    Yanıtla (6) (2)
  • Vatandaş / 19 Kasım 2024 13:48

    Teğmenlerin kılınç çekmekle yaptığı eylemle savundukları ilkelerden rahatsız olanlar, bahane aramasınlar. Laik cumhuriyetten yana olmayanlar ne istediklerini milletten gizlemesinler Karar verelim. Ezilen Ortadoğu ülkesi mi olacağız, yoksa sözü dinlenen gelişmiş batı ülkesi mi.

    Yanıtla (0) (1)
  • Ali 46 / 19 Kasım 2024 13:47

    Daha mezun olmadan emir komuta dinlemeyen başına buyruk haraket eden bu teğmenler ileride biraz daha yetki sahibi olunca kanun nizam dinlemezler millete ve devlete her istediğini yaparlar. Bu tip insanların Türk ordusunda işi olamaz.

    Yanıtla (3) (4)
  • Kararsızz. / 19 Kasım 2024 11:50

    Ülkücülerin Şahin bakışlı teğmen dediği, Solcuların Mustafa Kemal bakışlı teğmen dediği bu kız evladımıza, İlk iktidar değişikliğinde iadeyi itibar olacağı kesindir. Bir kamuoyu araştırması yapılsa halkın %80'ide bunu ister.
    Mustafa Kemalin askerleriyiz sözleri sıradan ifadeler, bu yüzden değil, gözlerindeki o bakış korkuttu bir kesimi.

    Yanıtla (17) (4)
  • Matrakçı... / 19 Kasım 2024 13:43

    O Genç Kız Teğmen Şahin Bakışlı evet ve takdir ediyoruz...Ama biz o bakışı Emperyalistlere,,,Siyonistlere ve onların hertürlü sapka,takke,solcumsu,ultra ırkçı,mikro ırkçı vd kamuflajlı maşa olanlarına olmasını isteriz.!.....Disiplinsizlik var mi var,, fakat Ordu'dan ihrac edilmemesi gerektiğini düşünüyoruz,, ..!..İnşaallah öyle olur.Fakat olmaz ise,,gelecekte iade-i itibar olması kuvvetle muhtemeldir..!..Türk Milletinin büyük çoğunluğuda olumlu bakar sanırım..

    Yanıtla (0) (2)
  • Okur / 19 Kasım 2024 13:34

    Doğru mu: SADAT'ın kurucularından olan eski binbaşı ..., Harp Okulu mülakatlarına katıldığını ve koordinatörlük yaptığını söyledi.
    Gazeteduvar haberi Fehmi K: Kan kaybetmesine sebep olan olaydan sonra daha dikkatli olunması doğal. Nasıl yorumlanmalı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Rahman serdan / 19 Kasım 2024 13:22

    Kasten doğruyu söylemiyorsun. Askerlik yapanlar bilirki emre itaat askerliğin en önemli unsurudur. Bu birinciler tekrar tekrar ısrarcı olmalarına rağmen müsade edilmeyen işi yapmış, emre itaatsizlik yapmışlardır. Varsa cezasınıda kendi kurulları verecektir. Birincilerimizin bu oyuna gelme sebepleri araştırılmalı bence.

    Yanıtla (5) (4)
  • Mehmet Ay / 19 Kasım 2024 13:20

    Türkiye cumhuriyetinde elbetde askeri Mustafa Kemal in askeri olacaklar.
    Burada disiplinsizlik yok.
    Iktidarin atatürk e düsmanligi var.
    Cübbeli sarikli amirale kucak acan iktidar,
    Ergenekon diyerek, silahli kuvvetlerde subaylari hapse atti.
    Diger yandan iktidar, kozmik odayi acti.
    Bu kadar tezat bir iktidar var.

    Yanıtla (4) (3)
  • İhtiyar / 19 Kasım 2024 13:11

    Türk ordusunun en önemli özelliği disiplinidir.Liberal olmak hukuku ve kuralları yok saymak değildir. Bırakın, Ordu kendi mevzuatı ve işleyişi çerçevesinde meseleyi sonuca götürsün. Sizde günümüzde; Abdi İpekçi, Güneri Civaoğlu Ahmet Emin Yalman çizgisindeki yorumlarınıza devam etmekle yetinin..

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmed 61 / 19 Kasım 2024 13:10

    Münferit bir olay olsaydı belki görmezden gelinir'di.Bu kolektif bir kıyam değilim?Neler,neleer çekmedik'mi bu 'balans' cılardan

    Yanıtla (8) (1)
  • Hüdaverdi / 19 Kasım 2024 12:22

    Mustafa Kemalin askerleriyiz arabamızda kaçak elektronik sigara bulunsa da!Mustafa Kemalin askerleriyiz hergün bir teşkilatımızda bir cinsel skandal yaşansa da!Mustafa Kemalin askerleriyiz terörle iltisaklı siyasilere yakın olsak da!Mustafa Kemalin askerleriyiz ihalara,sihalara yol ve köprülere karşı olsak da!Mustafa Kemalin askerleriyiz Yunanla olan muhabbetimiz devam etse de!Mustafa Kemalin askerleriyiz Mustafa Kemalin Libyada ne işi olduğunu kavramayıp Libyada ne işimiz var desek de!

    Yanıtla (5) (17)
  • DUMAN / 19 Kasım 2024 12:53

    Mustafa kemalin askerleriyiz sloganı sadece siyasi mitinglerde gençler tarafından kullanılıyor. Amaa, Ne zaman bir yolsuzluk olsa, nerede bir hesap verme durumu olsa İKTİDAR mensupları cevap vermek yerine Bayrak inmez, Ezan susmaz tekerlemesi söylüyorlar. Bu tekerlemeyi ters çevirmişsin ama çocuk işi olmuş.

    Yanıtla (4) (3)
  • Matrakçı... / 19 Kasım 2024 13:06

    Herseyin TAKLİDİ OLUR..!..fesli kafa vardı, laf ebeliği ve burnunun ucunu göremeyen fikirli varlık..400 YIL EVVEL çökmeye başlamış Devleti ve Dünya gerçeklerini anlayamamış .Ayrica,,,Mustafa Kemal kamuflaji ile sülükler tabi ki vardı ve var..!..Mustafa Kemal bir insandı yanlışı ve dogrusu da vardı..Ama o günün şartları içinde büyük mücadele verildi Arkadaşları ile..ilk fırsatta Hatay alındı.!.Mustafa Kemal Paşa Asker ve Kurmay zeka idi. Analitik düşünürdü..bizde Analitik düşünmeliyiz..!..

    Yanıtla (0) (0)
  • ZORLU / 19 Kasım 2024 13:03

    Üç kişiden oluşan (veya tek kişi olabilir) malum yorumcu, tüm karar yazar yorumlarının %50'sini işgal ediyor. Orantısızlık oluyor. Aynı IP'den gelen yorumlar 1 ile 3 arasında sınırlandırılsa daha adil olur. Bu görüşümü destekleyen diğer okurlar bu talebimi yenilerlerse memnun olurum. Umarım editörde bunu değerlendirir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Matrakçı... / 19 Kasım 2024 00:40

    Tegmenleri ihrac etmek sanırım doğru değil..Evet Asker esittir DİSİPLİN DEMEKTIR...Ama emre itaatsizliğin neticesi ihrac olmamalı bu olayda..!...

    Yanıtla (14) (7)
  • Okur yazar / 19 Kasım 2024 10:59

    Siyasi taraf olununca bir kez bu hep takip edecektir o askerleri. Kendileri istemese de. O yüzden işin başında ihraçları doğru karar olur. Evet acı ama bazen bu tür kararlar olmak zorunlu aksi takdirde önü alınamaz. FETÖ olayında en başta önlem alınsaydı olay darbeye kadar gitmeyecekti. İktdar alnı secdeli bunlar dedi ve sonrası malum. Orduda siyaset olmamalı. Bu slogan siyasi bir slogan mı evet. Siyaseten değil diyenler de öyle olduğunu biliyorlar pekala.

    Yanıtla (2) (1)
  • Matrakçı... / 19 Kasım 2024 12:56

    Gazi Mustafa Kemali severim..(%100 her fikrini de katılmama ragmen) ince düşünmek lazım..Siyasi tarafı olduğunu zannetmiyoruz. Eger bugün Chp'li taraf dersek büyük oranda alakası yok..O gençler zamanla Dunya gerçekleri ile yüzleşip günün anlam ve önemini idrak edecekler.Hepimiz öyle olmadık mı.?..40 sene evvel bazi takke'li olanlara farklı bakardık bugün farklı, Ayni şekilde şapkalı olanlara. Bugün ise Akil ve Ahlak tek gerçektir bize..laf ebeliği ikna etmiyor..Pratige bakıyoruz...vesselam....

    Yanıtla (1) (0)
  • K.OKURU / 19 Kasım 2024 11:28

    k.okuru: Ülkemiz iihtilallerden çok çekti."SÜT"DEN AĞZI YANAn
    YOĞURT"U ÜFLEYEREK İÇER"Tohum toprağa düşmeyince
    çimlenmez"miş"

    Yanıtla (3) (5)
  • OKUR03 / 19 Kasım 2024 12:44

    Yakın tarihe bakalım. Son zehirli ot çimlenmesine hangi bahçıvan sebep olmuştu. Kurumlar ülkenin bekası için özerk kalmalıydı. rejim değişti, her yer tek bir şahısa bağlandı. Ülkeye dar gelen bu elbise vucudu her noktadan inletiyor. Acısınıda toplumun tüm kesimleri çekiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kdnzli / 19 Kasım 2024 12:44

    Fehmi bey dertleri sindirmek korkutmak, kendilerine ram etmek,yoksa başka çözüm yolları mı yok

    Yanıtla (1) (0)
  • okurum / 19 Kasım 2024 12:40

    böyle bir suçun, yani askeriyede kanunlara aykırı olarak, birilerine karşı kılıç çekmek, bunu organize şekilde, basına haber vererek yapmak, baş kaldırmak. bunun askeriyede cezası kurşuna dizilmektir, hafifi ihraçtır. Fehmi bey, son kayyum olaylarını eleştirsen, yüzde yüz haklısın, büyük zulüm var. Fakat, bu askerlerin pervasız davranışı vatana millete çok zararlıdır. kime karşı olursa olsun kesin ciddi cezalandırılmalıdır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdullah / 19 Kasım 2024 12:35

    Ebru Teğmen Çelebi ile kıyaslanmayacak kadar cesur ve delikanlıdır.Devlet büyükleri dediklerimiz yeteri kadar büyük değillermiş, birincilikle okulunu bitirmiş bu yiğit askerler, coşkuyla heyecanla Atasını yüceltiyor ve sonuç utanç verici.

    Yanıtla (2) (0)
  • okurum / 19 Kasım 2024 12:32

    cezanın hafifi suçun niteliğine göre değişir, bir insan bir bakkaldan meyve çalsa, bir daha yapma deyip, sadece küçükçe çekilebilir. bir insan ilk defa bir aileyi çoluk çocuk bilerek öldürse, bir daha olmasın, diyip kulağını çeksen, bu büyük bir zulüm olur, suçlunun davranışına göre suçluyu idam etmezsen ömür boyu hapis verebilirsin, böyle bir suçun hafifi ömür boyu hapistir. mesela okulda bir öğrenci organize kopya çekme olayına ilk defa karışsa, uyarı almaz, en az bir dönem uzaklaştırma alır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 19 Kasım 2024 12:03

    Ben Ergenekon'u Sarıkız, Ayışığı, Yakamoz ve Eldiven adları verilen ulusalcı darbe planlamaları serisi diye biliyordum. Mustafa Balbay'ın günlükleri, Özden Örnek'in notları falan bütün bunlar meğerse sadece bir "yanlışlık"mış, yeni öğrendim. Fehmi Koru'dan daha iyi bilecek halimiz yok. O öyle diyorsa öyledir..

    Yanıtla (4) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 19 Kasım 2024 01:21

    Insanlar hangi düzeyde ve yaşta olursa olsun her zaman hata yapabilirler , buna Allah'ın kontrolü altında olmasına rağmen Peygamberimiz de keza bir çok danışmanı olduğu halde hatalar yapan CB. 'nın bizzat kendisi de dahildir .
    Bu nedenle uygun bir kınama veya basit bir disiplin cezasıyla konu kapanabilir , sagduyulu ve biraz hoşgörülü olmak lâzım.
    Konu , kamuoyunun gündemine düştüğü için adeta çığırından çıkarılıyor!

    Yanıtla (30) (11)
  • Okur yazar / 19 Kasım 2024 10:37

    Organize hata olmaz. Organize bir protesto varsa ve siyasi bir sloganla bu iş yapılıyorsa artık işin rengi değişmiştir ve elbette siyaset gereğini yapacaktır.

    Yanıtla (9) (19)
  • HAYRETI MUCIP / 19 Kasım 2024 11:17

    Öyle de olsa neticeten bir hata yapmış olmuyorlar mı, önemli ve zor olan harcamak değil onları kazanabilmektir .

    Yanıtla (9) (4)
  • Masum / 19 Kasım 2024 12:13

    Senin fikrin doğruysa on binlerce insan neden işinden edildi. Aç ve açıkta bırakıldı. Bir yudum su bile verilmedi. Adalet ona farklı buna farklı mı işliyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • La havle / 19 Kasım 2024 13:30

    Basit hata diye nede şekerleme dağıtıyorun,
    bu ; 1924-1950 dönemine, 1960 darbesine, 1971 muhtırasına, 1980 darbesine,28 şubat darbesine, 2007 Nisan muhtirasina özlem dir bu yolda cahil tıfıl gençleri kullanmaktır

    Yanıtla (4) (4)
  • Muhammet Apaydın / 19 Kasım 2024 12:00

    Af dileyen asil, affeden daha asildir.

    Yanıtla (3) (1)
  • O k u r / 19 Kasım 2024 11:50

    Son hain fetö kalkışması yüzbinlerce insanın soruşturma, kovuşturma ve yargılanmasına sebep olmuş (gerçek suçlular hariç) binlerce insana hukuk zorlanarak suç, kusur ve kabahatler icad edilmiş ve binlerce insan ekmeğinden aşından edilmiştir..
    Yüzbinlerce insana suç ve ceza sayılan mevzuların daniskasını yaptığı bilinen kimi iktidar mensupları ve yakınları, kusurlu dâhi sayılmamış ve dâhi makam mevki ve mükafat verilmiştir.
    "Yarın Hakk' ın Divanına varınca, Süleyman 'dan hakkın alır karınca!”

    Yanıtla (5) (0)
  • Ragıp Şentürk / 19 Kasım 2024 11:42

    Sayın yazar,iyimsersiniz ama bu fiili işleyenin,yaptığımdan pişman değilim diretisini nereye koyacağız.Birinci olunca iyi bir asker olacak saptamasını yapamayız.Saha başarısı çok daha başka bir şey.Görünüşte bir kurşun asker görüntüsü veriyor zaten.Siyasi slogan haline gelmiş bir yemini etmemeliydi.İhraç edilmese bile,görevi boyunca bu olay her zaman karşısında beton bir duvar gibi duracaktır.Belki de harcadılar...

    Yanıtla (2) (10)
  • efe bey / 19 Kasım 2024 11:34

    Haklarında soruşturma başlatılan teğmenler.
    Andı okumak için defalarca komutanlarından izinler istemişler.
    Komutanlardan her defasında “uygun değildir” cevabını almışlar.
    Ordu demek, asker demek disiplin demektir. Disiplinsiz hareketler asla kabul edilemez. Orada o yemini edip millete kılıç çeken kim varsa bedelini ödemeli. Femi koru ne kadar basite almış bu durumu.

    Yanıtla (6) (17)
  • Demokrasi / 19 Kasım 2024 11:33

    askerin tek bir düşüncesi olmalı devletini vatanını savunmak ve hiç bir ideolojiye alet olmamak. genlerin bu tavrı ideolojik bir tavrıdır. devletin tesbit ettiği metin bellidir ve yapılmıştır. harici bir tavır sergilemek hiç hoş görülecek bir tutum değildir. birileri de çıkıp başka bir yemin etse, bir başkaları da bir başka tavır koysa aynı karşılanır. ordu milletin ortak göz bebeğidir. tartışma konusu edilmesi mevcut dengeler düşünüldüğünde yabacı düşmanlara karşı hiç doğru olmamıştır.

    Yanıtla (3) (11)
  • OKur / 19 Kasım 2024 09:10

    Terörist başı meclise davet edilrken Atatürkün askerleri ordudan atılıyor ..???

    Yanıtla (30) (8)
  • 2 / 19 Kasım 2024 09:56

    Niye falanın filanın askeri oluyor. Ülkenin vatanın askeri olması yetmiyor mu.

    Yanıtla (10) (10)
  • OKur / 19 Kasım 2024 11:10

    "Reisin"- asker leriyiz deselerdi sonuç ne olurdu. Yaşasın Türk milleti,devleti ve Atatürkün askerleri

    Yanıtla (16) (3)
  • Musta / 19 Kasım 2024 11:10

    İyi de resmi tören sırasında okunmamış ki. Tören bittikten sonra arkadaş arasında okunmuş. Asker deyince partide saflar rahat sıklaştığı için abartmakta yarar görüyorlar.

    Yanıtla (4) (1)
  • a reader / 19 Kasım 2024 11:04

    Chp'nin yerine olsam;

    "Siz bu teğmenlerin TSK'dan ilişkisini keserseniz;
    Ebru Eroğlu'nu önümüzdeki CHP iktidarında Milli Savunma Bakanı yapacağım.Turk Milleti önünde söz veriyorum."

    Artık düşülecek durumu sevgili, kıymetli generallerimiz düşünür.

    Disiplin kurulu başkanı komutan" ben onlara kızdım, biraz bağırdım çağırdım af ettim" deyip konuyu kapatmali.

    Gelecekte boş yere TSK tartışmaların odağında olmamalı.
    Ordularimiz çok, ama çok kıymetli aman gözümüzden bile sakınalım.

    Yanıtla (6) (3)
  • Ali Rıza / 19 Kasım 2024 00:43

    Mesele sindirme meselesi kimse Atatürk’ü anmayacak, kimse Türk’üm demeyecek az kaldı bunlar suç unsuru sayılacak gibi , başlangıç bu genç teğmenler oldu!!.

    Yanıtla (27) (10)
  • Sever / 19 Kasım 2024 08:11

    Söz konusu teğmenlerin suç vasfının "Mustafa Kemal'in Askerleriyiz" demek değil, amirlerin ikazlarına rağmen basını da davet ederek "alternatif yemin" organize ederek disiplinsizlik yapmak. Yürürlükten kaldırılmış metni amirlerinin hilafına, ısrarlı surette ve korsan törenle okuyan teğmenlerle ilgili "ordudan ihraç" kararı doğrudur.

    Yanıtla (6) (21)
  • Hikaye / 19 Kasım 2024 10:30

    Sever,boşuna sevinme.O teğmenlerin biri gider bini gelir.Siz de bunu anlayabilecek kapasite olsaydı cumhuriyet düşmanlarına biat etmezdimiz.

    Yanıtla (11) (4)
  • elifer / 19 Kasım 2024 11:36

    Basını davet etmek filan? Akit'ten mi okuyorsunuz bu yalanları? Resmi tören bitince kendi köşelerinde yapmışlar, RTE de duymuş ama oralı olmamış bile, hep troller yüzünden oldu bu işler. Gençleri hayatlarından bezdirmeye ahd etmiş, gençlik psikolojisinden zerre anlamayan ayıbı günahı kutsal zanneden gerici kafalar...

    Yanıtla (9) (2)
  • Sever / 19 Kasım 2024 15:29

    Mustafa Kemal'in baş özelliği Batı'ya karşı olmak, antiemperyalist olmaktı. Yavaş yavaş Atatürkçülük değiştirildi. Batı'ya karşı olmaktan, antiemperyalist olmaktan çıkarıldı, laiklik taraftarı olmak oldu.

    Yanıtla (0) (2)
  • Sever / 19 Kasım 2024 15:29

    Mustafa Kemal'in baş özelliği Batı'ya karşı olmak, antiemperyalist olmaktı. Yavaş yavaş Atatürkçülük değiştirildi. Batı'ya karşı olmaktan, antiemperyalist olmaktan çıkarıldı, laiklik taraftarı olmak oldu.

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur yazar / 19 Kasım 2024 10:53

    Olayı Atatürk’e getirmek doğru değil. Ortada siyasi bir slogan var. Bir grup asker çıkıp tekbir getirseydi de bu dini-siyasi slogan olurdu ve aynı muameleyi görmesi gerekir. Askeri siyasetten uzak tutmak istiyoruz değil mi? CHP bu konuda gereksiz bir alınganlık yerine Ordu siyasetten nasıl uzak tutulur onun çalışmasını yapmalı. Erdoğan da CHP ile ortak çalışıp uygun kuralları belirlemeli. Bu ihraçların siyasi görünmemesini sağlamalı.

    Yanıtla (2) (8)
  • ACABA / 19 Kasım 2024 10:51

    Neden bu kadar pervasızlar?
    Neye güvenerek çalıp çırpıyor, kırıp döküyorlar?

    3 maymun rolüne alış(tırıl)mış seçmenlerine mi?
    Bizden kötüsü yok,
    Bizden kincisi yok,
    Bizden ilkesizi yok,
    Bizden omurgasızı yok!..

    İktidar değişirse gelenler hakka, hukuka, adalete bağlı olacaklari için yargıdaki elemanlarımız bizi teğet geçer diye mi?
    Tebdil-i mekanda fayda var deyip yurtdışındaki hülleli/kirli
    servetlerimizle yaşarız diye mi?

    Sahi, neye güveniyorlar acaba?

    Yanıtla (3) (0)
  • Paspas / 19 Kasım 2024 01:43

    Acırlarsa acınacak hale gelirler. Nasıl olsa onlar başkalarının çocukları. Daha doğrusu milletin çocukları onların paspası. İstedikleri gibi ezerler, işten atarlar, süründürürler. Uyduruk gerekçelerle hapsederler. Ha kendi çocukları onların pozisyonunda olunca onların kılına dokundurtmazlar. O ayrı. Herkes eşit değil, değil mi?

    Yanıtla (22) (4)
  • Okur yazar / 19 Kasım 2024 10:48

    Askerde siyaset olmamalı. Bunun kuralları çok net olmalı. Siyasi slogan atmak elbette ihraç sebebi olmalı. Cüppeyle komutanlık yapan asker de, cemaat evlerine yolu düşen askeri öğrenci de ordudan çıkarılmalı. Bu orduyu ülke içinde tarafsız tutmak için yapılmalı. Ve kuralları siyasetten bağımsız olmalı ama sivil denetim altında da olmalı. Zor elbette ama bunu başarmadan tarafsız ve başarılı bir ordu kurmak da imkansız.

    Yanıtla (2) (0)
  • Divani / 19 Kasım 2024 10:46

    Milletin askeriyiz diyemeyenler bu milletten aldıkları güce rağmen açık ve gizli darbelerle millete kan kusturdular. Açık bir hınç içinde MK nın askerleriyiz diye kılıç kaldırmak tam bir isyan halidir. Komutanından öğrencisine kadar hiç kimse bu millete rağmen kılıç çekemez. Herkes haddini bilecek!

    Yanıtla (2) (6)
  • Okur yazar / 19 Kasım 2024 10:42

    Mustafa Kemal’in askerleriyiz sloganı siyasi bir slogandır. Buna taraftar olanlar hayır değil deseler bile eğer büyük bir çoğunluk öyledir diyorsa öyledir elbette. Bu durumda siyasi slogan var diyebiliriz. Askerde siyasi slogan olmayacağına göre sonuç da belli. Müsamaha gösterelim deniyor ama bu daha vahim sonuçları tetiklemez mi. Askerler dinlenip 2000’lerin başlarında YAŞ’ta cemaatçi askerler atılmış olsaydı darbe yaşanmayacaktı.

    Yanıtla (0) (3)
  • Erhan / 19 Kasım 2024 10:29

    Mustafa ve Recep'in değil Türk milletinin askerisin. Türk milleti senin efendin sen milletin efendisi değilsin. Ordumuzu çok seviyorum şanlı ordum bende senin kölenim.

    Yanıtla (3) (2)
  • okur / 19 Kasım 2024 10:25

    Orduya, camiye ve eğitime siyaset soktunuz, bina yıkılıyor, altında siz de kalacaksınız!
    Askerlerin, Atatürk ün askerleriyiz demesi suç değil, millet için iftihar vesilesidir.
    Bunu suç görenler, ordusunu, milletini sevmeyen, devletini zayıflatan asıl suçlulardır.

    Yanıtla (7) (2)
  • Hikaye / 19 Kasım 2024 10:20

    Ooo,karar verecek olanların kulağı reis tarafından çoktan çekildi bile.Onun sözünün aksine karar alabilecek babayiğit var mı ülkede?Olmadığına göre teğmenlerimize geçmiş olsun.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 19 Kasım 2024 10:15

    İhraç çok fazla

    Yanıtla (0) (1)
  • BirOkur / 19 Kasım 2024 10:14

    Kendileri gibi olmayanları, ezerek yok etme siyaseti. Bu gençlerin Mustafa Kemâlin askeri olmaları sizi niye rahatsız etti. Sayın Erdoğan, Atatürk’e hakaretler yağdıran birini ziyaretine ne diyeceksiniz? O zaman onun hakkında da soruşturma başlatılması gerekli değil miydi?

    Yanıtla (2) (0)
  • Dede Korkut / 19 Kasım 2024 09:49

    FETÖ kalkışmasında İstanbul'daki Şehitler köprüsünü kesen ASKERLERİN BAŞINDAKİ KOMUTAN da böyle bir yemin eden birisiydi. O da ATATÜRK adı arkasına saklanarak Tuğgeneralliğe kadar yükselmiş.
    Nereden baksan, her tarafı b.klu değnek.
    Askerde disiplinsizlik affı, emir-komutayı bitirir.

    Yanıtla (3) (2)
  • Fikri Ziya / 19 Kasım 2024 09:33

    “Orduda disiplin” biz sıradan okurun işi değil, devlet işidir. Okullardan başarılı olarak mezun olanlar siyasette de başarılı oluyorsa kim ne diyebilir?
    O başarıyı en az 9 kişi daha elde ediyormu, BUNA BAKMALIYIZ!
    Bir Dr cerrah olup milyonlar kazanıyor MUUU?? Siyasetçi ona bakıp TÜÜÜHHH BİZ NERDE YANNIŞ YAPTIK:( deyormu?
    İşte bütün mesele bu:)

    Yanıtla (0) (5)
  • başkan / 19 Kasım 2024 08:54

    Kunu net değilmi arkadaşlar, ordumuzda 1. derece olan disiplin değil mi . buna göre değerlendirme yapılırsa doğru netice alınır. KONU. 1- disiplin suçu neyi gerektiriyorsa o yapılmalı 2- Gazi Mustafa kemal ATATÜRK ü kimse kendisine siper etmesin ve kullanmaya kalkmasın . Aynı dini kullanan ahlak yoksunları gibi. 3- sizden bizden diye bir saplantı içine girmek ve taraftar gibi savunma cahilliğine düşmeyelim.

    Yanıtla (1) (0)
  • O k u r / 19 Kasım 2024 08:53

    Ülkede iç barış iyidir, Milletin birbiriyle ve devletiyle arasının iyi olması iyidir, huzurdur...
    2006 dan bu yana kamudan ergenekoncu, fetöcü, ocu, bucu şucu, falancı, filancı adıyla sudan sebeplerle insanlar işten atıldı, iktidar tabiriyle "temizlik ! " yapıldı..
    Bi kere suç varsa gereği elbette yapılmalı, ama yoksa bahane üretmemeli..
    İnsanları işten atarak, ailesi çoluk çocuğuyla mağdur edip aç ve çaresiz bırakarak, iç barış falan sağlanmaz.
    Böylesi adaletsizlikler öfke biriktirir..

    Yanıtla (3) (1)
  • pollos hermanos / 19 Kasım 2024 08:49

    Devletin imkanları ile okuyup devletin başına kılıç çekeceksin. Ve bunun bedeli olmayacak. İyiymiş.

    Yanıtla (2) (5)
  • A.Ak. / 19 Kasım 2024 08:36

    Siyasal islamcılar iktidarda...
    müslüman kişiler hak yemeyecek olanlar yalan söylemeyecek olanlar merhametli vicdanlı olanlar iltimas geçmeyecek olanlar ranta tevessül etmeyecek olanlar....
    peki söyleyin bu kişilerde bu saydığım vasıfları gören varmı????

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar Okuru / 19 Kasım 2024 01:16

    İhraç kararı olur ise bu kararın sosyolojik olarak dengi başörtüsü yüzünden okuma hakkı elinden aşınan genç kızlar konusu olur. Onun yarattığı tahribat ne ise bu da aynı tahribatı yaratır. O karara imza atanlar da iktidarlarını sonsuz zannediyorlardı, bu karara imza atacaklar da öyle düşünüyorlar. Ne kadar o şekilde değil dense de bu konunun sonu Apo’yu serbest bırakıp Atatürkçüleri ordududan ihraç ediyorlar olur. Başörtü konusunun nasıl rövanşı oldu ise bunun da olur.

    Yanıtla (22) (6)
  • Sever / 19 Kasım 2024 08:29

    Eğer gereken yapılmazsa 10-20 yıl sonra TSK içinde yeni "cunta" faaliyetleri duyarız. Sonra da CHP çıkar, “Niye zamanında önlem almadınız?” der. Bir iki teğmen ihracı geçici çözüm olur. Orada Başkan Erdoğan’a ve bu millete kılıç çekildi. Bunun affı olmaz. Erdoğan her dönem vesayetçileri yerle bir etti. Millet Erdoğan’ın yanında durdu. Cumhuriyet tarihi boyunca millete silah ve kılıç çekenlerden bıktık. Erdoğan’ın gereğini yapacağına inancımız tam.

    Yanıtla (2) (2)
  • Tsli / 19 Kasım 2024 08:28

    Liyakat başarı ve mülakat üzerine.yeni doğan savcısı bellimi liyakatli, narin cinayeti savcısı hakimi jandarması belli ki mülakatla ise girmiş.biri eski savcılardan biride son dönem savcısı jandarması. Öyle anlaşılıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan yılmaz / 19 Kasım 2024 08:26

    Daha yolun başında bu işlere girişmeleri doğru değil. Üstelik savunmalarında " TSK yı tarikatların elinden kurtarmak ve dikkat çekmek için yaptıklarını " söylemişler. Daha önce bu konuda uyarılmışlar ve inadına bu alternatif ( yönetmelikle kaldırılan) töreni tertip etmişler. Basın mensuplarını çağırmışlar. Arkadaşlar belli ki bir şov peşindeymişler. TSK gereğini yapmalıdır.

    Yanıtla (4) (6)
  • The end / 19 Kasım 2024 08:24

    Askerler en tepede kendini siyasetin emrine verip, ulufe makam vb beklerken değer itibar kaybetti. 15 temmuz askerler üst düzey kuvvet komutanları düzeyinde hala karanlık. O gecenin gerçekleri çelişkili karmaşık, haksızlık ve iftiralarla dolu. TSK önce 15 temmuzu temizlemeli.itibar değer kazanmaya oradan başlamalı.anit kanıtı adkerler koruyor yönetim onlarda fakat sloganlar atılıyor.tsk kendini sorgulatarak ise baslamali.

    Yanıtla (3) (1)
  • Batandaş / 19 Kasım 2024 08:14

    Bu teğmenler bence de atılmalı.
    Doları bunlar getirdi 34 liraya, faizleri de bunlar uçurdu, maaşları açlık sınırının altında bu teğmenler veriyor zaten.
    Bebek katilini de mecliste konuşmaya bu teğmenler çağırdı galiba. Hatta yenidoğan çetesinin lideri de bu teğmen kız zaten. Allah'tan korkun artık.

    Yanıtla (5) (6)
  • Koç / 19 Kasım 2024 08:10

    Cumhuriyetin nimetlerine çöküp Atatürk'ün sayesinde bu makamlara gelip ihanet edenler ancak bu ülkede olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sinan / 19 Kasım 2024 08:07

    Son İsraille ticaret ve Kürecik meselesi yüzünden tabanlarını bile kaybediyorlar, Yeniden Refah ve benzer partilere doğtu taban kayması çok fazla, bu nedenle safları sıklaştıracak hareketler yapmaları lazım, ancak anketlere göre hepsi beyhude çaba

    Yanıtla (3) (2)
  • yusuf Ünal / 19 Kasım 2024 08:07

    Biz de olduk kardeşim, affedilmedik, devlet affetmesin gereğini yapsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 19 Kasım 2024 08:05

    28 Şubat darbesinden kalma, dindar ve muhafazakâr insanlara ayar verme heveslisi bu paralel yemini edip hiçbir şey olmamış gibi hareket edemezsiniz! Millete kılıç çekip yanınıza kâr kalacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz! Darbeden bu millet çok çekti. Ağır bedeller ödedi. Milletin darbe heveslilerine sabrı kalmadı. Her subay, Başkomutan Recep Tayyip Erdoğan ve milletin emrindedir... Siyasete meraklı subay varsa emekliliğini ister ya da istifa eder; savunduğu partide görüşlerini savunur.

    Yanıtla (1) (2)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 19 Kasım 2024 07:55

    Atacaklar...Çünkü bunu büyük bir savaş zaferi olarak sunacaklar....safları sıkılaştırmak için kullanacaklar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Haldun Taşova / 19 Kasım 2024 07:37

    Tsk asıl bu ihraç kararı ile itibar kaybına uğrayacak, Mustafa Kemal i karşısına alanlar her şekil de kaybetmeye mahkumdur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Polken / 19 Kasım 2024 07:37

    Meslekten ihraç yerine 24 ay kıdem tenzili yeterli bir ceza olacaktır. Böylece bu disiplinsiz ve düşüncesiz subaylar da meslek hayatları boyunca benzer yanlışa düşmeyecektir...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 19 Kasım 2024 00:16

    Bence Reis kesin kararlı, bu işin arkasını bırakmaz, çünkü o ne derse o olur.

    Yanıtla (7) (15)
  • Dokuzuncu köy / 19 Kasım 2024 07:30

    Ya çok doğru kabile toplumlarda da aynısı olurdu zaten. Ancak unuttuğun bir şey var Allaha hesap verme gününde roller değişiyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • İlkokullu / 19 Kasım 2024 06:44

    Günümüzün Atatürk'ü Recep Tayyip Erdoğan bana göre. Ebru teğmen benim ataturkum Erdoğan dese pacayi yırtar kanaatimce:)

    Yanıtla (2) (2)
  • İlkokullu / 19 Kasım 2024 06:41

    Akparti asker kontenjanından milletvekili kotasını doldurmak için gençlere yöneldi. 18'ini dolduran akpartiden vekil olabiliyor. Teğmen Ebru Eroğlu çoktan hak etmişti akvekilliği:)

    Yanıtla (1) (2)
  • karar okuru - ... / 19 Kasım 2024 04:58

    özel harekat başkanı, başkanlığı ziyaret esnasında siyasi parti lideri bahçelinin elini öpmüştü, bu hareket de normal midir, bilemiyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Y. ERASLAN / 19 Kasım 2024 01:22

    Fehmi Bey, çok değişmişsin. Yıllar önce blr yazında, Samed Kuşçu ve 9 subay olayını anlatmış, Demokrat Parti'nin bu olayı önemsemediğini, gerekli tedbirleri almadığını anlatmıştın. Bu yazı o yazı ile çekiliyor...

    Yanıtla (5) (8)
  • Abbas Bilgili / 19 Kasım 2024 02:41

    9 Subay ve Samet Kuşçu olayında, askerin darbe yapma potansiyeli ve gücü vardı, nitekim o ekip 27 Mayıs'ta darbeyi de yaptı. Bayar, üzerlerine gidilsin dedi, Menderes gitmedi. Şimdikilerin öyle bir gücü ve potansiyeli yok. Karşılaştırma yanlış. İhraç, ağır ve orantısız bir yaptırım olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 19 Kasım 2024 02:15

    Ne yapsanız etseniz de .. Atatürk sevgisini Türk milletinin kalbinden söküp atamazsınız.. çok uğraştınız kumpaslar kurdunuz 2 ayyaş dediniz Reklam Arası dediniz. Cilalı taş devrinde yaşamıyoruz, internet çağında yaşıyoruz..Gerçek bir dünya liderinin kim olduğunu Türk milleti Türk gençleri gayet iyi biliyor...Askerin başına çuval geçinenlere nota veremiyorsun. Sirk palyaçosu trump'ın hakaret dolu mektuplarına cevap bile veremiyorsun.Türk milletinin gururunu ayaklar altına alıyorsunuz...

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 19 Kasım 2024 02:15

    İlginç bilgiler: Menderes döneminde Türkiye dünyada, Harp Okuluna kadın öğrenci kabul eden ilk ülke oldu.1955 yılında kadın öğrenciler Harp Okullarına alındı. 1961 askeri yöneticileri kadınların fiziksel yönleri, annelik sorumlulukları, performansları ve kültürel uyumsuzluklarını vb. gerekçe göstererek 1992 yılına kadar kadınlara Harp Okullarına girme yolunu kapattılar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Katre i matem / 19 Kasım 2024 02:08

    Herkes biliyor bu yemin olayının ne anlama geldiğini. Fehmi bey siz de çok iyi biliyorsunuz. Asker siyaset yapmamalı, siyaset yapacaksa silahı bırakıp üniformayı çıkarıp yapmalı. Bakın ne akp ne chp umut vermiyor artık. Kısır siyasi çekişmeler ülkeyi batırıyor. Bu gençlere yazık doğru peki ilerde başka gençlere yazık olmayacak mı? Bu sarmaldan bu ülke nasıl çıkar, nasıl ortak idealler belirler bilmiyorum. Cepler doluyor, iktidarlar kuruluyor, halk empoze edilen fikirciklerle oyalanıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Acaba / 19 Kasım 2024 02:05

    Tüm birincilikleri kızlar aldığı için hazmedemediler kulağa hoş gelsin diye yine takiyye yapti en başları yedi mi bu millet tabiki evet yeterki yilan onlara dokunmasin !

    Yanıtla (1) (1)
  • gurbetci / 19 Kasım 2024 01:34

    Sayin Koru, ben hadi 15 yildir yurtdisinda yasiyorum da saniyorum sizler de bir suredir Turkiyede degilsiniz. Ergenekon yanlisligi, 2016da ki ugursuz olay ve karar verecek olanlar gibi naif ifadelerden bu sonucu cikariyorum. Yazinin genelinde bir hayret ve bir makuliyet beklentisi var. Tek istisnasi askerleri sehit olmaya hazirlamak amacindan bahsedilen kisim. Bu tam Reislik olmus, vesselam...

    Yanıtla (3) (2)
  • Alperen / 19 Kasım 2024 01:19

    Bizim memlekette, özellikle suç olarak tanımlanan davranışlar bağlamında çözüm denilince, en ağır cezaların verilmesi akla ilk gelenler arasındadır…
    Durum böyle olmasına rağmen her geçen gün yeni hapisanelere ihtiyaç duyulması da bir başka vakıadır.
    Ne diyelim, yönetim ve yöneticiliğin bu kadar kolay olduğu/algılandığı bir ülkede “Affın adaletten üstün olduğu” gibi bir söz hiçbir zaman anlaşılmayacaktır!

    Yanıtla (5) (2)